Kuusamon Perussuomalaiset patistelee kaupunkia tekemään laajakaistaselvityksen ensi tilassa

Kuusamon Perussuomalaiset ry:n hallitus vaatii Kuusamon kaupunkia tekemään kuituverkkoihin liittyvän laajakaistaselvityksen ensi tilassa. Kun puhumme tietoverkoista, niin kyse on tulevaisuudessa entistä enemmän perusinfrasta. Kuusamon vetovoiman, yrityselämän, matkailun ja asukkaitten kannalta toimivat tietoverkot ovat äärimmäisen tärkeä asia. Jos tietoverkot eivät toimi, niin Kuusamo jää auttamattomasti jälkeen tietoyhteiskunnan kehityksestä.

-Kuusamon kaupunginhallitus jäi päätöksessään olla tekemättä laajakaistaselvitystä seisomaan tumput suorina ja tämä vitkuttelu ei ole mitenkään hyvä paikkakunnan kannalta. Erityisesti kun nyt haettavat tuet loppuvat vuoden 2018 loppuun mennessä,niin asialla on kiire, toteaa Kuusamon Perussuomalaisten puheenjohtaja Tapio Lämsä.

Puolueen presidenttiehdokas Laura Huhtasaari vierailee Kuusamossa tammikuun alkupuolella. Tästä paikallisyhdistys informoi tarkemmin lähempänä tapahtumaa.