Valtuustokysymys: turvaako Kuusamon kaupunki kaikki työpaikat tasapuolisesti?

Valtuustokysymys Kuusamon kaupunginhallitukselle:

Turvaako kaupunki kaikki

työpaikat tasapuolisesti?

Kuusamon keskustapuolueen paikallispuolueylisatraappi julisti puolueensa ”paikallis”lehdessä työpaikkatempputurvaamisen ylivoimaisuudesta veronmaksajakustannettuna. Me luetun mukaan peräti tienaamme tällä. Tähän mennessä vaan ainoa varma asia on se, että joillakin tahoilla on jo menetetty ja alas kirjataan vielä jatkossakin miljoonia.

Juuri nyt Kuusamossa on kaksi akuuttia työpaikkojen menetysasiaa: vastaanottokeskusten lakkauttaminen ja Valintatalon lopettaminen. Aikooko Kuusamon kaupunki tällä kertaa pelastaa myös nämä työpaikat? Molemmat ovat julkisuudessa olleiden tietojen mukaan olleet kannattavia. Ensiksi mainittu ainakin paikallisesti, näinhän meille on jatkuvasti julistettu.

Vai onko lopultakin vain niin, että toiset työpaikat ovat keskustajohdetulle valtakoneistoille mieluisampia kuin toiset? Ovatko verotulot painavampia yhdeltä toimialalta kerättyinä johonkin toiseen verrattuna? Onko tavoitteena se, että Kuusamon kaupunki yhden puolueen hallintokoneistolla jatkossa Kuusamossa määrittelee ja päättää sen, kuka täällä saa yrittää ja mitä – valikoitujen tahojen yrittäjäriskiä kunnallistoimin tarkoitushakuisesti keventämällä?

Mainituilla perusteilla kysyn Kuusamon kaupunginhallitukselta:

Mihin kiireellisiin kunnallisiin toimenpiteisiin aiotaan ryhtyä Kuusamon vastaanottokeskusten ja Valintatalon työpaikkojen turvaamiseksi?

Kuusamossa 25 päivänä helmikuuta 2017

___________________________________