Kuusamon Perussuomalaisten kuntalaisaloite pakolaiskysymyksen käsittelemisestä ennen eduskuntavaaleja

Jätämme Kuusamon kaupungille kuntalaisaloitteen vaatien pakolaisten vastaanottokysymyksen pikaista ja avointa käsittelyä vielä ennen eduskuntavaaleja.

Me Kuusamon Perussuomalaiset ry:n ja Perussuomalaisten Kuusamon valtuustoryhmän johtohenkilöt pidämme keskustan ideaa siirtää pakolaisten vastaanottamisen käsittely heti eduskuntavaalien jälkeen suoritettavaksi täydellisenä kansan sumuttamisena.

Oulun Tuiran tapahtumat ovat selvä varoitussignaali sille, että maahanmuutto ja maamme pakolaispolitiikka ovat ajautuneet hallitsemattomaan tilaan. On päivänselvää, että Koillismaan kolkat eivät ole pakolaisille ensisijaisia kotouttamisseutuja.

Tyhjien kiinteistöjen täyttäminen pakolaisilla on suoranaista siirtomaaherruutta, missä taloudellisten hyötyjen imurointi on kätketty humanitäärisyyden valhekaavun alle.

Kuusamo ei pysty työllistämään edes omia kuntalaisiaan. On täydellistä unelmointia kuvitellakaan, että näissä olosuhteissa voisimme integroida täysin erilaisista elinympyröistä tulevat ihmiset omaan yhteiskuntaamme.

Jokainen on voinut havaita ja todentaa televisiodokumenteista ja ajankohtaisohjelmista sen kiistattoman tosiasian, että monissa maailman kriisipesäkkeissä lapset kasvatetaan jo pienestä pitäen uskonnolliseen sodankäyntiin.

Fundamentalistisella kiihkoilulla ja tämän päivän kansainvaelluksilla on selvä yhteys. Sodan, terrorin ja väkivallan ympäristöissä kasvaneet ja eläneet ovat voimakkaasti traumatisoituneita ja aivopestyjä, joten heidän laajamittainen sijoittaminen tänne on vastuutonta riskinottoa omia kuntalaisiamme kohtaan.

On huomattava, että meillä on jo omasta takaa enemmän kuin tarpeeksi syrjäytyneitä, vähävaraisia ja ilman pysyvää työtä vailla olevia kanssaihmisiä.

Kansainvälisiä ongelmia ei ratkota pysyvästi sillä, että ongelmat siirretään muualle esimerkiksi meille tänne kärsittäväksi ja kestettäväksi.

Hetkellisesti halvan työvoiman kustannukset voivat pitkässä juoksussa muodostua moninkertaisiksi kuviteltuun tasoon nähden ottaen huomioon yhteiskunnalliset kokonaiskustannukset ja jälkiseurausten vaikutukset.

Mainituilla perusteilla esitämme, että:

Kuusamon kaupunki aikaistaa pakolaiskysymyksen käsittelyä Kuusamossa siten, että asia käsitellään valtuustossa avoimesti ennen eduskuntavaaleja.

Kuusamossa 21 päivänä tammikuuta 2015

Kuusamon Perussuomalaiset ry