Valtuustokysymys: Kaatuuko Rukan maailmancupin järjestelytöppäys kuntalaisten maksettavaksi?

Lehtitietojen mukaan Rukan maailmancupin mäkikisa jouduttiin perumaan, koska hyppyrimäen vauhtiladun jäähdytysputkisto ei ole ollut toiminnassa. Median mukaan suorituspaikoista vastaa Kuusamon kaupunki.

Kuusamossa on pyritty siirtämään kaikkien urheilukisojen järjestelyriskiä aikaisempaa enemmän kaupungilta varsinaisille järjestäville tahoille. Nyt on kuitenkin epäselvää, että mikä on kaupungin vastuu tilanteessa, missä vauhtiladun huono kunto johtuisi esillä olleiden tietojen mukaan siitä, että jäähdytysputkisto ei ole ollut toiminnassa.

Jos Kuusamon kaupunki joutuu lisäkorvauksiin edellä mainitun järjestelykömmähdyksen vuoksi, niin kuka tästä kantaa taloudellisen vastuun. Ei ole hyväksyttävää, että lopullisen laskun maksu sälytetään veronmaksajien kontolle!

Mainituilla perusteilla kysyn Kuusamon kaupunginhallitukselta:

Millainen on Kuusamon kaupungin sopimustekninen vastuu ja riski lisämaksuvelvoitteisiin Rukan maailmancupin ja vastaavien tapahtumien suhteen, missä on kaupungin työsuorituksia mukana?

Kuusamossa 30 päivänä marraskuuta 2015

___________________________________