Valtuustokysymys: Maksaako Kuusamon kaupunki vain kepu-kekkerit maakuntapäivillä

Maakuntapäivien monivuotisena osallistujana ihmettelen sitä, että miten on mahdollista edelleenkin sellainen käytäntö, missä osa virallisesta monipuoluedelegaatiosta rajataan ulkopuolelle yhteisistä tilaisuuksista, minkä kustannukset maksatetaan veronmaksajilla?

Virallisessa ohjelmassa ei ole ollut minkäänlaista mainintaa kaupunginhallituksen jäsenten yhteisestä illallisesta, mikä käsittääkseni on kuitenkin suoritettu siten, että osalla kaupunginhallituksen edustajista ei ole ollut minkäänlaista tietoa tästä tai mahdollisuuttakaan osallistua tällaiseen ”verkostoitumiseen”. Paljonko sisäpiiri-kepulaiset ovat aiheuttaneet veron- maksajakustannuksia tällaisista iltakekkereistä?

Sattumalta kävimme kaupunginhallituksen jäsenen Mika Flöjtin kanssa tapahtumapaikalla, missä ruokailun osallistuneet olivat yllättyneitä ja pelästyneitä paikalle saapumisestamme kutsuen kuitenkin hämmästyksestämme huolimatta meidät pöytään, missä ateriatarjoilua pienpuolueiden edustajille ei enää ollut.

Tässä tilanteessa meille korostettiin, että kyseessä on yksityistilaisuus, missä jokainen osallistuja maksaa kulunsa, mutta lopulta selvisi kuitenkin se, että Kuusamon kaupunki maksaa kaikki viulut.

Mainituilla perusteilla kysyn Kuusamon kaupunginhallitukselta:

Millä Kuusamon kaupunginhallitus perustelee sitä, että toimielimen yhteisellä maakuntapäivämatkalla iltatilaisuudessa yhdessä Taivalkosken kunnan edustajien kanssa, on ollut läsnä lähinnä vain keskustapuolueen edustajia veronmaksajien piikkiin, joko kutsuttuna paikalla tai muusta syystä, eikä tilaisuudesta ole ollut minkäänlaista julkista tietoa matkaohjelmassa?

Kuusamossa 7 päivänä marraskuuta 2016

Joukamo Kortesalmi, kaupunginvaltuutettu