Kuusamon Perussuomalaisten kuntavaalirynnistys käynnistyi

Perussuomalaisten kuntavaalirynnistystä käynnisteltiin Kuusamossa pyhäinpäivänä. Kuvassa vasemmalta Kuusamon Perussuomalaisten vaalipäällikkö, kaupunginvaltuutettu ja kaupunginhallituksen jäsen Joukamo Kortesalmi, paikallisyhdistyksen pitkäaikainen sihteeri, perusturvalautakunnan jäsen Tarmo Tyni ja kaupunginvaltuutettu Kimmo Karjalainen sekä paikallisyhdistyksen toiminnanjohtaja, tarkastuslautakunnan jäsen Tapio Lämsä.

Kuusamon Perussuomalaiset ry:n vaalipäällikkö Joukamo Kortesalmi käynnisteli yhdessä paikallisyhdistyksen toiminnanjohtajan Tapio Lämsän ja pitkäaikaisen sihteerin Tarmo Tynin sekä varapuheenjohtaja Kimmo Karjalaisen kanssa PS:n talven telttatapahtumasarjaa pyhäinpäivänä.

Pikkupakkasessa kuusamolaisia kävi runsain määrin kertomassa kahvikupin ääressä omia näkemyksiään ja tuntemuksiaan harjoitetusta kuntapolitiikasta. Gondolihissipäätöstä pidettiin laajasti väärämielisenä ja kaupungin varojen jatkuvaa lappamista Rukan raharikkaiden ja pääomapiirien eduksi järkyttävänä – etenkin, kun samanaikaisesti hirmukorotetaan lähes kaikkia kunnallisia maksuja ja taksoja.

Perussuomalaisten aktiivinen valtuusto- ja hallitustyöskentely Kuusamon kunnallisissa luottamustehtävissä sai osakseen telttakansan jakamattoman kannatuksen. Paikkakunnalle on vasta nyt saatu todellinen ei-keskustalainen vaihtoehto vallankeskitykselle.

Pitäkää oma linja ja omat ajatuksenne”, olivat erään kuntalaisen terveiset paikallisille PS-päättäjille. Keskustapuoluetta nöyristelemällä ja alistumalla sanelupolitiikan uhriksi ei toisen kuusamolaisen mielestä aikaansaada minkäänlaista muutosta.

Kaupunginvaltuutettu, kaupunginhallituksen jäsen ja maakuntavaltuuston 3. varapuheenjohtaja Joukamo Kortesalmi piti tilaisuutta jälleen kerran Perussuomalaisten kannalta menestyksenä. Kontakteja kansalaisiin tuli kosolti, samoin toimintaamme tukevaa kansalaispalautetta sekä lukuisia uusia yhteyksiä.

Kortesalmen mukaan yhden puolueen yksinvalta murretaan pitkäjänteisellä kenttätyöllä, omalla vaihtoehtoisella kuntapoliittisella linjalla ja ilmatilan hallinnalla omilla sekä omintakeisilla avauksilla.

Kuusamon Perussuomalaisten ehdokashankinta on edennyt jopa suunniteltua nopeammin. Kansa on kyllästynyt yksipuoluevaltaan ja kaipaa tervettä muutosta, mitä kykenee ei-keskustalaisista puolueista tarjoamaan vain Perussuomalaiset”, kiteytti Kortesalmi.

Kirjoitettu 18.12.2016