Kuusamon PS on huolestunut sananvapauden tilasta Suomessa

Kuusamon Perussuomalaiset pitivät hallituksensa kokouksen maanantaina 14.10.2019. Kokouksessa valmisteltiin juoksevia asioita ja hyväksyttiin paikallisyhdistykseen uusia jäseniä. Kuusamossa perussuomalaisten jäsenkehitys on eduskuntavaalien jälkeisen buustin avulla positiivisella tolalla ja puolueeseen on pyrkimässä jäseneksi hyvin porukkaa. Tästä on hyvä lähteä kehittämään perussuomalaista toimintaa jatkossa Kuusamossa ja kuntavaaleihin 2021 näyttää olevan tulossa hyvin jo ehdokkaita.

Kuusamon Perussuomalaiset ovat hyvin huolissaan sananvapauden tilasta Suomessa. Jatkuva ajojahti kansallismielisiä poliitikkoja kohtaan kiihtyy koko ajan, erityisesti punavihreät ovat vaatimassa koko ajan lisää ns. ”vihapuhelakeja” ja sananvalvojat ovat entistä näkyvämmässä asemassa. Sosiaalisessa mediassa ajojahdit ovat menneet jo älyttömiksi ja oikeuslaitoskin näyttää antavan mielivaltaisia tuomioita ns. ”väärinajattelijoille”. Viimeisimpänä esimerkkinä Sebastian Tynkkysen saama sakkotuomio facebook-julkaisustaan vuosien takaa.

Kuusamon Perussuomalaisten puheenjohtaja Tapio Lämsä ja sihteeri Pekka Savelainen kysyvätkin muun hallituksen kera: ”Missä tämän mielivaltaisen sananvapauden rajoittamisen raja kulkee? Milloin oikeuslaitos lopettaa mielivaltaisten tuomioitten antamisen mielipiteen ilmaisusta? Mitkä ovat kiellettyjä sanoja? Onko koko oikeuslaitos pikkuhiljaa politisoitumassa punavihreäksi ajatuspoliisiksi?”

Kirjoitettu 19.10.2019