Ministeri Mattila kuntavierailulla Kuusamossa

Kuusamon Perussuomalaiset ry:n PS -teltta kohosi tällä kertaa sosiaali- ja terveysministeri Pirkko Mattilan Kuusamoon suuntautuneen kuntavierailun yhteydessä K citymarket Kuusamon pihalle.

Paikallisista puolueaktiiveista paikalle olivat kiirehtineet kaupunginvaltuutettu, kaupunginhallituksen jäsen ja maakuntavaltuuston 3. varapuheenjohtaja Joukamo Kortesalmi, kaupunginvaltuutettu Kimmo Karjalainen ja Kuusamon Perussuomalaiset ry:n toiminnanjohtaja Tapio Lämsä.

Ministeri Mattilan terveiset Kuusamoon olivat, että maakunnat eivät voi sote-uudistuksessa jättää alueita täysin heitteille. ”Koillismaalle jää palveluja”, totesi Mattila.

Pirkko Mattila uskoi leikkaustoiminnan säilyvän Kuusamossa. Maakunta ei hänen mukaansa voi jatkossa hoitaa kaikkea. ”Koillismaalla palvelujen säilymistä puoltavat etäisyydet ja väestöpohja”, kiteytti ministeri Mattila.

Tunnin pituisen telttatilaisuuden jälkeen ministeri Mattila jatkoi kuntavierailuaan työlounaalle ja tapaamiseen Kuusamon kaupungin johdon kanssa yhdessä Kuusamon kaupunginhallituksen perussuomalaisjäsenen Joukamo Kortesalmen kanssa.

Ruokapöytäkeskusteluissa käytiin laajalti läpi Kuusamon kaupungin tämänhetkistä tilannetta eri elinkeinojen ja palveluvarustuksen suhteen, maakuntauudistusta ja valmisteilla olevaa sote-ratkaisua Kuusamon silmin nähtynä sekä visioitiin uusista tulevaisuuden paikallisista kasvusuunnista.

Kuusamon perusaktiivit puolestaan valottivat päivän mittaan vaalipäällikkö Joukamo Kortesalmen johdolla ministeri Mattilalle paikallisten kuntavaalivalmisteluiden edistymistä. Puolueväki on käymässä luottavaisin mielin kohti vaalikenttiä, sillä ehdokashankinta on edistynyt jopa suunniteltuakin nopeammassa tahdissa.

Sosiaali- ja terveysministeri Pirkko Mattila vieraili perjantaina 25.11. Kuusamon PS-teltalla. Kuvassa vasemmalta paikallisyhdistyksen toiminnanjohtaja Tapio Lämsä, kaupunginvaltuutettu Kimmo Karjalainen, ministeri Pirkko Mattila ja kaupunginvaltuutettu, kaupunginhallituksen jäsen ja maakuntavaltuuston 3. varapuheenjohtaja Joukamo Kortesalmi.

Perussuomalaisväreissä olevat toriteltat tulevat näkymään Kuusamon katukuvassa talven aikana tämän tästä. Nykyisiä perusvaltuutettuja on lähdössä edelleen ehdolle ja heille on löytynyt kiitettävästi myös uusia haastajia.

Kirjoitettu 29.11.2016