PS -ehdokaslista hipoo Kuusamossa jo edellisvaalien ennätystä

Kuusamon Perussuomalaiset ry:n hallitus kokousti lisäehdokkaiden hyväksymisten merkeissä. Kuvassa vasemmalta hallituksen varajäsen Hannu Manninen, vaalipäällikkö Joukamo Kortesalmi, ja paikallisyhdistyksen sihteeri Tarmo Tyni sekä Kuusamon Perussuomalaisten uusi puheenjohtaja Tapio Lämsä.

Kuusamon Perussuomalaiset ry:n uusi hallituskokoonpano hyväksyi uusia ehdokkaita puolueen ehdokaslistalle ensi huhtikuun kuntavaaleihin. Paikallisyhdistyksen vaalipäällikön ja vaaliasiamiehen Joukamo Kortesalmen mukaan nyt ollaan jo hyvin lähellä viime kunnallisvaalien laajaa listaa.

Vuoden 2012 kunnallisvaaleissa PS -ehdokkaiden määrä nousi kertaheitolla vuoden 2008 vaalien yhdestä ehdokkaasta peräti 38 ehdokkaan suuruiseksi. Kortesalmi ei lähde arvuuttelemaan lopputulosta, mutta vakuuttaa töitä tehtävän kaiken aikaa hyvän vaalituloksen varmistamiseksi.

– Edellisvaaleihin nähden etuajassa nyt mennään selvästi. Paikkakunnalta poismuutto näkyy joukoissamme, mutta ilahduttavasti on uusia nimiä saatu kasaan. Voitontahto on valtava ja selvää vaalivoittoa lähdetään hakemaan.

Edelliskerralla Kuusamon kaupunginvaltuustoon nousi kertaheitolla 5 PS -valtuutettua: Joukamo Kortesalmi, Vuokko Käsmä (ps./sit.), Esko Törmänen ja Krista Poutanen sekä Kimmo Karjalainen.

Hallituksen kokouksessa hyväksyttiin uusia ehdokkaita jo aikaisemmin useassa eri otteessa hyväksyttyjen lisäksi. Viime vaaleista poiketen pääosaa ehdokasnimistä ei julkisteta ennen listojen sisäänjättöä selvien painostusyritysten estämiseksi.

Perussuomalaisten Kuusamon kuntavaaliehdokaslistaa täydennetään puolueen vaalityökaluun verkko-osoitteessa: https://vaalit.perussuomalaiset.fi/alue/kuusamo.

Kuusamon Perussuomalaiset ry:n hallitus päätti järjestää aina kuntavaaleihin saakka erilaisia tilaisuuksia katkeamattomana sarjana kohti kuntavaaleja mentäessä. Pääasiassa liikkeellä ollaan ulkosalla PS -teltan kanssa.

Erityisen aktiivista toiminta on koko ehdokashankinnan loppuajan tiimellyksessä. Toinen rynnistys tullaan näkemään ja kokemaan varsinaisen vaalikamppailun aikana ennakkoäänestyksen ja varsinaisen vaalipäivän alla. Kuusamossa PS -teltan vakiokalustoon kuuluvat: vaalipäällikkö Joukamo Kortesalmi, paikallisyhdistyksen puheenjohtaja Tapio Lämsä ja paikallisyhdistyksen sihteeri Tarmo Tyni.

Kirjoitettu 22.1.2017